lu.se

Företagsekonomiska institutionen

Ekonomihögskolan vid Lunds universitet

Marknadsföringsevent fyllde Crafoordsalen på Ekonomihögskolan

Publicerad: 2014-05-28

Den 27 maj höll Lund Brand Management Group (LBMG), som är en forskningsgrupp på Ekonomihögskolan, sitt första seminarium öppet

LBMG
Richard Jones, Kaj-Dac Tam, Christian Koch, Johan Anselmsson, Mats Urde och Torbjörn Valfridsson
 
Den 27 maj höll Lund Brand Management Group (LBMG), som är en forskningsgrupp på Ekonomihögskolan, sitt första seminarium öppet för företag och organisationer intresserade av varumärkesfrågor. Inför seminariet var intresset så stort att eventet fick flyttas till Crafoordsalen som fylldes av över 100 åhörare. Talare var Johan Anselmsson och Mats Urde från FEK, Richard Jones från CBS samt Torbjörn Valfridsson som representerade framgångssagan norska Statkraft. Temat för seminariet var Brand Orientation och några av frågorna som diskuterades var:
 
·       Vad är varumärkesorientering?
·       Hur kan man länka varumärket till försäljning och lönsamhet?
·       Hur lever man varumärket i en organisation?
·       Hur bygger man ett vinnande varumärke i praktiken?
 
 
I publiken fanns Skånes tre största kommunikationsbyråer, representanter från välkända företag som Unilever, Lantmännen, Pergo, Akzo Nobel, Assa Abloy och Länsförsäkringar. Nästa år återkommer eventet och redan har en databas skapats på 150 företagsrepresentanter som anmält att de vill delta nästa år.